Alla inlägg under juli 2007

Av Sandra - 31 juli 2007 12:42

Nyss klivit upp. Så skönt att ha sovmorgon. Var länge sen jag sov såhär länge. Riktigt skönt om jag ska vara ärlig. Ena säger en sak, den andra säger att jag ska göra helt annorlunde och jag själv vet varken ut eller in. Eller jo det gör jag ju egentligen.


Ne en kort uppdatering av helgenkanske skulle passa fint.

I fredags så var jag bara hemma och tog det lugnt. Skulle upp och jobba lördag morron så. Typiskt, för lyckades somna väldigt tidigt den kvällen men så ringde telefonen, lyckades somna om men sen andra gången så ringde Emma och surra lite och efter det gick det tyvärr inte för mig att somna om. Så vid 12 ringde jag ett samntal istället och surrade ett bra tag. Sen lyckades jag faktiskt somna när jag hade surrat klart där.

Lördagen då. Klev upp kl 7 åkte till jobbet, började jobba kl 8 på korttids. Skulle bara jobba till 16 som tur var. Och den dagen givk riktigt fort. Men jag blev lite brydd över deras vikarier. Men men.
sen när jag slutade var det bara att åka och hämta emma, in till stan göra lite ärenden åka och handla mat sen hem och göra sig klar tills de andra skulle komma. :)
Emma fick åka och hämta dom sen..

Sen var vi samlade alla.. Jag emma, blixt, anton, påsen, emil och sen kom niklas och jason. Riktigt skoj hade vi här hemma tyckte jag :) tyvärr så glömdes kameran bort. så har inga roliga kort att visa. Sen vart det krogen där var det väl okej.

Och självklart på söndagen så vart det ju bio... The simpsons :D Så jävla rolig film måste jag säga. Var Jag, Anton, Blixt, Niklas och Påsen som gick på den då. Synd att inte Emma kunde följa med, men men.


Ne nu ska man äta lite frukost och sen städa lite. Har inte orkat torkat golvet sen i lördags så ska väl göra det idag då, för min kära mamma skulle komma hem imorn :P

Av Sandra - 27 juli 2007 23:17

typsikt det. Var så fruktansvärt trött för en timme sen. Låg och halvsov när plötsligt telefonen ringde. Surrade en stund och sen somnade jag tills plötsligt telefonen ringde igen. Och nu är det kört. Nu kan jag inte somna. Skulle verkligen vilja somna nu så jag är pigg imorn bitti när jag ska upp och jobba så jag orkar med mig själv imornkväll. Bara hoppas allt går som man vill nu då. Kan ju börja med att Inte regna imornkväll iaf, för hittade nämligen en klänning idag på stan 5 minuter innan allt stängde. Idag var det ingen bra dag för mig att gå på stan. Var alldeless för stressad. Men vart iaf jätte nöjd med min klänning. Lär väl komma upp nån bild efter helgen från imorn kväll ska ni se.


Nu tänkte jag börja grubbla igen, men nej det ska ajg icke. Får bara tänka "det får bli som det blir" så blir det nog till det bästa till sist.


idag började jag igen på att tänka på skolan. Fasiken måste ju ta tag i det där så fort komvux öppnar igen och sen söka ner till stockholm. jag i storstan? hehe kan bli skoj det. Kan jag iaf gå på fler fotbollsmatcher och se AIK. Det ser jag verkligen framemot kan jag lova. Skulle vilja åka ner nått nu i höst också. Eller förhoppningsvis blir det att se derbyt mellan djurgårn och aik. bara hålla tummarna att jag är ledig då. Börjar ju på schema 1 september.


Skulle vilja skriva så mycket mer, men inget som jag kan nämna här egentligen. Vet inte vart jag ska hä iväg allt jag har inom mig. Det lär väl bli att jag surrar sönder emma imorn när jag träffar henne. Men ibland skulle det bara vara lättare att skriva. Men ja fel människor kan läsa och då blir det verkligen inge bra.


Ne undra om man ska ringa och säga godnatt till mamma min.? ne orkar inte. känner mig inge social idag :S och det är ovanligt kan jag lova. Aja


Nu ska jag göra ett till försök till att somna. God natt!!
/Sandra

Av Sandra - 27 juli 2007 16:25

Ja så är ju ordspråket och det stämmer ganska bra det tycker jag. Köpte ju nya skor förra veckan på tisdagen. Fick sånna jävla skavsår så dom är fortfarande jätte stora. Och ont gör det. Jag som tänkte ta dom nya skorna imorn kväll. Men så är inte fallet bli tyvärr =/ Kunde ju inte ha dom förra helgen heller. Men men.

Löning idag iaf :) så grymt skönt, för nu den sista veckan har man varit pank kan jag lova. Inge roligt alls så idag ska jag på stan med Emma och se om man hittar nått nytt tills imorn kväll då :) Alltid lika roligt..

Bara hoppas det blir bra väder, för jag vill ju köpa en till klänning.


Hmm ja, jag undrar hur det blir imorn, känns som inget blir som planerat just nu. Men det är väl nått som löser sig till det bästa får man hoppas.


Nu slutar Emma iaf. Så nu ska man snart börja rulla och plocka upp henne också, men hon skulle hem först och byta om. Själv trotsar man vädret och har kjol.Det är ju så fruktansvärt vamt så herregud. Inte konstigt att man har huvudvärk stup i kvarten =/.


Ha en bra dag!!
/Sandra

Av Sandra - 25 juli 2007 22:47

tycker den reklamen är så bra. Haha. På ett konstigt sätt.
Men tänk om allt i livet var lätt. Man slapp gå coh grubbla över allt och fundera så mycket. För just nu, eller ja de senaste månadern. Så har jag vart inne i en analys period. Funderar alldeless för mycket på allt och alla. Börjar bli lite jobbigt att man ska hålla på såhär hela tiden. Nu ska jag bara börja ta allt som det kommer, och om någon är sur på mig eller nått får dom vara det, för jag har inte gjort något fel.


Nu ringde lina också :) så nu lär man sitta i telefon en bra stund. hehe.

Imorn blir det jobba 7-12 sen blir det väl åka in till stan och säga hej till niklas och sen till emma kanske. Och imorn kväll ska jag vara med emma har jag bestämt nu.. så hoppas hon är med på noterna...=)


Ne nu ska jag fortsätta surra i telefon och kika på so you think you can dance.. =)

Ha en fortsatt trevlig kväll!!
/Sandra


Av Sandra - 25 juli 2007 19:49

Åkte ut till mamma och pappas stuga igår kväll. Var riktigt skönt. för man blir ju lite bortskämd nu när man kommer och hälsar på ;).

Så idag fick man sova ut och det var så himla härligt. Mamma väckte mig vid halv 12 och då var det bara kliva upp och gå ut med vovven min. Sen åkte jag och mamma ut till Skatan och handlade rökt sik och rökta räkor. Så grymt gott :D

Ja det är härligt att man har er mamma och pappa :)


Ja vad händer ikväll då? Väntar på att Emma min mupp ska komma hem från IKEA så man kan åka och våldgästa henne lite ikväll.


Ha det bra alla

/Sandra

Av Sandra - 23 juli 2007 23:30

Japp, så känner jag mig nu, men jag borde inte göra det. För ingenting är mitt fel. Men det blir kanske lätt så. Kan visserligen förstå de andra vikarierna, men inte jag som bestämmer. Har nämnligen fått vikariat på rönnen nu i höst. Och det känns så bra. Jag behöver lite possitivt i mitt liv just för tillfället. Visserligen så går nästan alla bra. Skulle kunna vara några fler punkter. Men det komma väl det också.


satt iaf ut min annons idag på lägenheten. Lite senare än planerat. Så nu är det bara att hålla tummarna på att den blir såld fort. Borde inte vara några problem den är ju fin :D Redan 3 st som ringt iaf, ska visa för 2 st imorn.


Jag är ju en människa som skäms ganska lätt och idag när jag var på ICA och handlade och skulle gå tillbaka till bilen så funkade det inte låsa upp, så låste upp bilen manuelt och det skulle jag inte gjort märkte jag för jävlar va larmet satte igång. Höll ju inte på och få av det heller. Kom fram till att man fick av det iaf när man stängde och låste dörren. Så till slut kom det en annan som försökte hjälpa mig men utan resultat. Så det var bara ringa kära syster min då. Så hon och robert fick åkte från njurunda ut till nacksta för att rädda mig :P. Så sen så gick det bra. Då brummade jag bort till granlo till pinglan min. Såg på film och slöade. och nu sitter man här i sin ensamhet.  Fick ju sova hos emma också men hon var trött och jag var pigg. också kom jag ju på att jag jobba kvällen imorn. Så då har jga ju sovmorron. Så då har jag ingen lust att kliva upp när Emmas väckarklocka ringer halv 7.Hehe


Ne nu blir det krypa under täcket och sova... Godnatt!

/Sandra

Av Sandra - 23 juli 2007 00:32

Ja tiden bara försvinner. Nu har det redan gått en vecka igen. Hinner inte med mig just nu. Eller så tänker jag alldeless för konstigt. Ja, jag vet inte alls ja.


Helgen iaf har vart så underbar :) Började med fredagen att man jobbade dubbelpass, sen var det bara hem och duscha. Sen tog jag bilen till Anton :) Och hos Anton så spelade han, jag och Niklas theme park :p grym park har vi börjat på iaf. hehe.

Lördagen. Skrev ju att jag skulle försöka få bort det passet. Lyckades även. Så då var jag med Emma hela dagen ute på tranviken :) Ringde och väckte henne kvart över 9. Då var hon inte så glad på mig tror jag, för hon hade vart ut kvällen innan. Men sånt får hon tåla :)

Sen när vi lessnade där ute var det hem till mig packa lite grejor och sen till Emma. Duscha började göra mig klar, åkte och hämta Anton medan Emma gjorde maten. Vilken tur man har va :)

Sen så var det vi tre en stund sen ringde blixt då. Så då kom han också. Riktigt trevligt var det.

Men man har ju fått vissa fraser på hjärnan.. wiström wiström va gör du va gör du ;) haha ne så grymt roligt har vi haft :) sen så tog vi en taxi och då vart det krogen. Också träffade vi självklart Niklas.

Sen idag då. Japp då har det vart tranviken, fast allihopa :) och nu ikväll så var vi på Bio.

Sen efteråt så skjutsade jag Anton till tåget, mot Lund. :) Så man har nästan precis kommit hem. Grymt trött nu efter denna helg.

Bara hoppas att den här veckan som man har framför sig går lika fort sen denna gick.

Ne nu ska jag snart lägga mig och sova så man kommer upp imorn när klockan ringer

Av Sandra - 20 juli 2007 12:19

Sitter på jobbet nu och bara ler :) Väntar på att Carina´s rast ska ta slut. Så jag kan ringa till emma och berätta att jag fixat vikarie tills imorn. Så nu är jag ledig hela helgen :D så imorn blir det mys pys med Emma hela dagen :D Ska bli riktigt skoj. Hoppas det är fin väder nu då som de ha lovat på tv:n. Men tyvärr så brukar ju det aldrig stämma känns det som. Men bara hålla tummarna.


Igår så var man först och sa hej till niklas på hans jobb sen åkte man till Emmas jobb och var där 1½ timme :). Snacka om att man inte har mycket att göra. Eller jo, men inge roligt. 

Sen på kvällen så åkte jag och Emma till Anton och var där med han, Niklas och påsen. Kikade på "We are Marshall" tyckte den var riktigt bra ja, men lite seg var den tyvärr.. men den vart väl så bra eftersom den var baserad på en verklig händelse (70-talet)


Ne nu ska jag lägga mig och sova och ringa Emma. Har rast till halv 3, sen blire jobb på avdelningen ovanför (korttids). redan trött.. vill bara hem just nu..

Ovido - Quiz & Flashcards